10 Mayıs 2017 Çarşamba

En Rahat Motosiklet Hangisidir?

Motosiklette rahatlık önemlidir. Özellikle uzun yolda motosikletinizin yaydığı titreşimler ellerinizi ve ayaklarınızı uyuşturuyorsa, selesi rahatsızsa, motordan indiğinizde sopa yemiş gibi hissediyorsanız motosikletinizin, lastiklerinizin veya sürüş donanımının uzun yol için çok da elverişli olmadığı anlamına gelir. Aynı durum kısa mesafe için de geçerli. Virajları alamıyorsanız. Park sorunu yaşıyorsanız ve motosikleti sürekli şehir içi kullanmak zorundaysanız tercihinizi gözden geçirmekte fayda var.

En rahat motosiklet hangisidir sorusunun cevabı sizin motosikletten beklentinizle alakalıdır. Bazıları uzun yol yapmayı sever, kilometrelerce süren seyahatler yapar bazılar ise motosikleti yalnızca şehir içinde işe gidip gelmek için kullanır. Bazıları ise cross motorunu alıp yağmur - çamur demeden dağ bayır gezmeyi sever.

Uzun Yol Motorcuları

Genel olarak uzun yol motorcularının tercihi dingil mesafesi yani iki teker arası mesafenin daha büyük olduğu chopper, touring tarzı veya enduro tarzı motorlardır. Bu motorlar esasen uzun yol yapmak için üretilmiştir diyebiliriz.

Bir motosikletin dingil mesafesi arttıkça yol tutuşu, yoldaki stabilitesi artar. Buna karşılık uzun dingil mesafesine sahip motosikletlerin manevra kabiliyetleri de düşüktür. Bu tip motosikletler genel olarak ağır motorlardır. Uzun yol yapanlar rüzgarın bazen ne kadar etkili bir güç olduğunu çok iyi bilirler. İşte güçlü rüzgarın sürekli yön değiştirdiği bir yolda seyrederken motorunuz ağırsa bu size ekstra rahatlık sağlayacaktır.

Bunun yanında motorun ağır olması demek zor kullanılacağı anlamına gelmez.Motosikletler mükemmel derecede dengeli araçlar olduğundan, yolda seryederken ağırlığın fazla bir önemi yoktur. Ekstra bir güç harcamadan çok ağır bir motosikleti dahi rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Şehir İçine Uygun Motosiklet Hangisidir?

Fark etmişsinizdir. Pizzacılar çoğunlukla scooter tarzı küçük tekerli motosikletler kullanırlar.

Şehir içinde en rahat motor tipi olarak kabul edilen motosikletler scooterlardır. Bunun sebebi bu tip motorların manevra kabiliyetinin daha iyi olmasıdır. Çoğunlukla otomatik vites olduklarından ve dingil mesafesi de kısa olduğundan hem hızlanma - yavaşlama, dur-kalk işlemleri daha pratik olur hem de dönüşler daha rahat yapılır. Daracık yollarda keskin dönüşler yapılabildiği ve fazla park sorunu yaşatmadığı için scooter motorlar pizzacıların vazgeçilmesi haline gelmiştir.

Bunun yanında moto kuryeler ve orta mesafe seyahat eden ilaç dağıtıcıları da nispeten scooter'a göre daha güçlü motorlara sahip olan ve daha büyük tekerlekli touring tipi motorları kullanırlar. Yamaha YBR 125 - Honda CBF 150 - TVS 150 - Bajaj Discover gibi hem de aynı zamanda başlangıç motoru olabilecek düzeyde motorlar hem manevra kabiliyeti hem de yolda rahat kullanım sağlarlar.


Herşeyden öte rahatlık aslında kişisel bir olgudur. Motosikletçi vardır uzun yolda Racing tarzı motorla sürüş yapmaktan keyif alıyordur. Motosikletçi vardır şehir içinde cross kullanır bundan keyif alır. Bu tamamen zevkler - renkler meselesi bir durum.

Yarış Motorları

Racing grubu bir motosikleti, uzun yolda kullanacaksanız saatte bir en az iki saatte bir mola vermeyi de göze almanız gerekiyor.

Bu tip motorlarda sürücü sürtünmeyi azaltmak amacıyla depoya eğilerek, adeti motoru kucaklayarak sürüş yapar. Omurga hafif bükülür ve bu vaziyette sürüş devam eder. Bu da zamanla belin ağrıması anlamına gelir. Kısa ve orta mesafede hız ve manevra performansı yüksektir. Dolayısıyla kısa mesafede A noktasından B noktasına araçla gitmenin en hızlı yoludur. Elbette uçaktan ve helikopterden sonra. Durum böyle de olsa siz yine de acele edipte hız limitlerini aşmayın. Can güvenliği herşeyden önemlidir.



Sonuç olarak, hangi motorun daha rahat olduğu sizin motosikletten beklentinize bağlıdır. Özetlemek gerekirse .

Uzun yol ağırlıklı kullanacaklar : Enduro, chopper, touring

Orta mesafede motor kullanacak olan ve genellikle acelesi olanlar: Racing

Genellikle kısa mesafede şehir içi motor kullananlar: Touring motorların nispeten küçük olanları, scooterlar

Arazide kullanacaklar : Cross veya off-road donanımlı enduro motosikletler.

Genel olarak tercih edilmektedir. Ama şunu belirtmeliyiz ki cross motor gibi özel amaçlı motosikletler dışında çoğu motor, aynı rahatlığı vermese de birbirinin yerine tercih edilebiliyor. Bu tamamen sürücünün hangi motosiklet tipini sevdiğine, kendisini hangi motorda rahat hissettiğine bağlı.

Elbette motosiklette aşırı rahatlık da iyi değil. Siz siz olun, motosikletinizde resimdeki gibi bir modifikasyona kalkışmayın. En rahat motor en güvenli motordur.





Kaskınız başınızda, rüzgarınız arkanızda olsun... motokeyif




2 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Honda CB 125 ace de güzel. Hem atik hem yakıt cimrisi. Şehir içi il ve ilçe arasında sürüyorum. Güzel manevrasıyla da oldukça kullanışlı sağlam bir motor. Ama uzun yola gider fakat belli bir süre sonra binicisini yoruyor.

    YanıtlaSil