29 Mayıs 2017 Pazartesi

Başlangıç Motosikleti Nasıl Olmalıdır - 1 - Motor Tiplerine Bir Göz Atalım


İlk Motosikletinizi Alırken Bilmeniz Gerekenler

Amansız hayat koşturmacası, çoğumuzun maruz kaldığı stresli yaşam tarzı... İnsan bazen alıp başını gitmek istiyor. Başımızı alıp gidemesekte, kaskımızı alıp motosikletimize bindiğimizde, dertler derya olsa hepsini unutuveriyoruz. Gerçekten de motosiklet, diğer araçlardan farklı olan sürüş tarzı ve kendine has dinamikleri ile hiçbir arabanın veremeyeceği hissleri size yaşatabilir. 

Motosikletçi bir büyüğüm derdi ki : "Rüzgarı yedinmi bütün dertleri unutursun". Gerçekten de öyledir.

Motosiklet sizden keskin bir görüş, sağlam bir bilinç, dikkatli bakışlar, istek, heyecan ve tutku ister. Bütün bu duyguları harmanlayarak kullanırsınız motosikletinizi. Tehlike??? Elbette tehlikeli. Bu hobiye yeni başlamak isteyenler bu tehlikenin pek de farkında olmadıkları için başlangıç çıtasını biraz yüksek tutuyorlar. Olması gerekenden daha yüksek... 

Ancak; arabaların korumalı kafeslerinden çıkıp, özgürlüğe kavuşmadan önce bazı noktaların iyi bilinmesi gerektiğini düşünüyoruz.

Motosikletin Temelleri

İlk sıvı yakıtlı motosiklet, Alman mucitler Gottlieb Daimler ve Wihelm Mayback tarafından 1885 yılında icat edildi. O zamandan beri sayısız çeşit ve büyüklükte farklı amaçlar için ve farklı motorlara sahip motosikletler üretildi. Beş temel kategoriyi görelim:


Cruisers


Harley Davidson bunun bir örneği. Düşük sele, geride oturma pozisyonu tipik özellikleridir. Genellikle büyük motora sahiptir, yarış için veya yüksek performans için üretilmemişlerdir. Bir çok büyük motosiklet markası cruiser tipi motosiklet üretmektedir.





Sportbikes



Popüler bir motosiklet tipi olduğu söylenebilir. Yüksek performans ve dolayısıyla yüksek hız için üretilmiştir. Eğer yeni başlayacaksanız ilk birkaç yıl bu motosikletlerden uzak durmanız gerekiyor. Yeni başlayanların yaptığı en büyük hata, güçlü, ağır ve büyük cc'li pahalı ve hızlı bir sportbike alarak asfalta çıkmaktır. Aslında bütün motosikletleri kontrol etmek kolaydır fakat öncesinde bir süre kas hafızanızla vücudunuza ve beyninize bunu iyice öğretmeniz gerekiyor. Daha yolun başında bu motorlardan bir tane edinmeniz durumunda tepkileri gayet hassas bir motora alışmadan binmiş olursunuz ve kaza yapma riskiniz artar. Başlangıç için sportbike almayın, fakat yarış motoru ile başlayamadığınıza üzülmeyin de... motosikletten keyif almak için ille de hızlı ve öfkeli olmanız gerekmiyor. Alışın, öyle alın, bir ömür boyu keyifle binin.

Touring




Touring motosikletler çok farklı ebat ve tiplerde karşımıza çıkar fakat amaçları aynıdır: uzun yol seyahatleri. Honda Goldwing veya fotoğraftaki BMW K1600GTL gibi bazı motosikletlerin geniş elcik korumaları, büyük rüzgar camları, yan çantaları ve rahat bir selesi, stereo sistemi ve GPS'i bulunur. Dingil açıklıkları da oldukça geniş olan touring motosikletler uzun yolda muazzam bir sürüş keyfi sunar fakat yüksek fiyatı ve ağırlığı nedeniyle başlangıç motoru olmaya pek müsait değillerdir. Bunun yanında bu motosikletlerin, uzun yol için kesinlikle harika bir seçim olduğunu unutmamak gerekir.

Dual Sport





Off-road (yol dışı) kullanım için üretilmişlerdir. Supermoto hariç cross motorlar arazi şartlarına uygun dingil açıklığı, lastik tipi ve amortisör, motor ağırlığı sunar. Aslında başlangıç motoru olarak tercih edilebilecek bir motordur diyebiliriz. Tabi tercihe bağlı bir konu olmakla birlikte eğer yeterince uzun boylu değilseniz, seleye oturduğunuzda her iki ayak tabanınız da yere temas etmiyorsa bu motosikletler size uygun olmayabilir. Çoğu kros motorun selesi yüksektir. Bazı motorlarda amortisör seviyelerini düşürmek mümkün olabiliyor. Motoru alırken bunu kontrol etmeyi unutmayın.

Standart Motosikletler




Çok farklı tipte motorlarla dolu bir kategoridir... Bir önceki dört motosiklet tipinden alıntılar içerir. Etrafta gördüğümüz motosikletlerin çoğunu bu standart gruba dahil edebiliriz. Genellikle selesi cruiser'lara göre yüksek, motor gücü değişkenlik gösterir fakat genellikle yüksek cc'lere çıkmaz.

Standartlar genellikle başlangıç motoru için iyi bir seçim olduğu söylenebilir. Bize göre başlangıç motoru seçiminde ilk sırayı alıyor; nedenine gelecek olursak: bu motorları öğrenmesi kolaydır, fiyat olarak daha hesaplıdır, belirgin bir sürüş zorluğu ve kasksız ve korumasız kullanmadığınız ve agresif kullanmadığınız müddetçe ciddi bir tehlikesi yoktur.

Bir sonraki yazımızda:

Başlangıç Motosikleti Nasıl Olmalıdır? - Motor gücü,yükseklik ve ağırlık ne kadar önemli?

konusunu inceleyeceğiz.

Kaskınız başınızda, rüzgarınız arkanızda olsun.  motokeyif 29.05.2017


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder