29 Mayıs 2017 Pazartesi

Başlangıç Motosikleti Nasıl Olmalıdır - 2 - Motor gücü,yükseklik ve ağırlık ne kadar önemli?

Temel Özellikler

Ne yazık ki, başlangıç motosikletleri için net bir kategori belirlemek mümkün değil. Fakat bazı noktaları bilmenizin, motosiklet seçiminizde size ışık tutacağını düşünüyoruz.

Motor Gücü: Motor gücü çoğunlukla silindir hacmiyle belirtilir. CC (ingilizcesi cubic centimeters) denilen bu ölçü birimi, pistonların içerisinde gidip geldiği silindirlerin toplamdaki iç hacmini, santimetreküp değerini verir. Büyük CC'li motosiklet daha hızlıdır diye bir kural elbette yok. 




Örneğin; 650 CC motora sahip bir Kawasaki Ninja 650 ile maksimum hızla giden 750 CC'lik bir cruiser'i karşılaştırdığımızda 650 CC'lik Ninja, maksimum hızda Cruiser'a en az 100 Km fark atar.

Not: Motosikletlerin isimleri genellikle motor hacmi ile birlikte anılır. Modelin yanındaki numaralar genellikle silindir hacmini belirtmekle beraber istisnalar da elbette vardır.

Sele Yüksekliği: Sele yüksekliği başlangıç motoru olsa da olmasa da oldukça önemlidir. Daha önce belirttiğimiz gibi sabit dururken alttaki fotografta görüldüğü gibi her iki ayağınız da yere topuklarıyla beraber basmalıdır. Uzun boylu iseniz, düşük seleli bir motosiklet rahatsızlık verici olacaktır. Aksine, bacak boyunuz kısa ise çok yüksek bir motosikleti kontrol etmeniz de zor olacaktır. 




En iyi taktik birkaç farklı motosiklete binip sele yüksekliğini binerek kontrol etmenizdir. Doğru sele yüksekliği bir kere anlaşıldığında göz aşinalığı sayesinde herhangi bir motosikletin yüksekliğinin kendinize uygun olup olmadığını anlayabilirsiniz.

Ağırlık: Bir motosikletin ağırlığı birkaç sebepten dolayı değişebilir. Ağır motorlar uzun yol için uygundur fakat manevra kabiliyetleri düşüktür. Ancak, motoru kazara yatırırsanız (evet bu olacak, merak etmeyin) park halinde düşerse, kimseden yardım almadan tekrar kaldırabileceğiniz ağırlıkta olmalıdır. 

(Çok ağır bir motoru da basitçe yerden kaldırmanın bir yöntemi var. Bunu da başka bir yazımızda ele alacağız.)

Sıfır mı? İkinci el mi?




Çoğu kişi sizi sıfır motosiklet almaya yönlendirecek. Yeni motosiklete başlayan biriyseniz biraz kilometre yapmadan yeni bir motosiklet almaktan kaçının. Neden peki? Çünkü hiç kaza yapmasanız dahi alışana kadar motosikleti belki de defalarca düşüreceksiniz. Ancak, daha az para harcayarak bir motosiklet aldığınızda gerçekte ne tür bir motosiklete ihtiyacınız olduğuna karar vermeniz de kolaylaşacak. Bunun yerine tamir masraflarına para harcamak isteyenlerin elbette kendi tercihidir. Saygı duyarız...

Şunu belirtmek isterim ki çöpe atacak parası olanlar istediklerini yapabilir. Sıfır motosikletin de avantajları olabilir. Makineyi mükemmel bir şekilde çalışmak üzere garantili olarak alırsınız, en ufak bir sıkıntıda götürür servise ücretsiz yaptırırsınız fakat motosikletin parası da ona göredir. Bu yüzden, başlangıç motoru tercihinizi hesaplı bir ikinci elden yana yapın. Sonuçta para, ağaçta yetişmiyor... 




Bir çok ikinci el araç satan sitede motosikletlerle ilgili ayrı kategoriler bulunuyor. Alacağınız ikinci el motor temiz olmalı, çalıntı veya hasarlı olmamalı, lastikleri iyi durumda, seri ve kolay bir şekilde çalışmalı, güçlü ve sarsıntısız bir şekilde yol almalıdır. Görüntüsü ve sürüşü hoşunuza giden bir motosiklet modeli bulduğunuzda, aynı marka, model motosikletlerle karşılaştırmak üzere aynı modelden birkaç farklı motora binin. 




Unutmayın ki bu güzel makinelerden birini beğendiğinizde, artık siz de geri dönüşü olmayan, keyifli ve uzunca bir yola girdiniz demektir...

Kaskınız başınızda, rüzgarınız arkanızda olsun... motokeyif 29.05.2017


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder