16 Ekim 2015 Cuma

Motosiklet Bakım Masrafları

Motosikletin Bakım Masrafları Nasıl Azaltılır?

Motosikletinizin arızalanmasının sebebi zamanında bakım yapılmaması, motordan gelen bir sesin göz ardı edilmesi. Motora binerken kontrol edilmesi gereken yerlerin kontrol edilmemesi olabilir. Sebep her ne olursa olsun motorunuzun daha az arızalanmasını sağlamak ve keyifle binmek için bazı konulara dikkat etmek gerekiyor.

Tamir işiyle uğraşanlar sürekli aynı motosikletlerin benzer sorunları ile karşılaşırlar ve genelde problemleri nasıl çözeceklerini çok iyi bilirler. Bazen de alışık oldukları ve onlara göre basit olan sorunlar bizim gözümüze fazlasıyla batabilir.


Motosiklet sürücülerinin arızaları erken teşhis edebilmesi deneyimiyle alakalı olsa da motosiklet kullanmaya yeni başlayan sürücülerin de tespit edebileceği anormallikler bulunabilir. Bu anormallikleri önceden bilip teşhis koymak ve arıza henüz gerçekleşmeden önlem almak için dikkat edilmesi gereken noktalar şunlardır:


1. Motosiklet Bakımı


Motosikletlerimizin kitapçıklarındaki bakım periyotları öylesine yazılmış değillerdir. Özellikle sıfır kilometre bir motosiklette erken bakım yapılması, yağ değişiminin daha az kilometrelerde yapılmasının hep bir amacı vardır. Örneğin motor ilk kilometrelerinde çapak denilen metal parçacıklarını motor yağının içerisine bırakır. Eğer başlarda sık periyotlarla yağ değişimi yapılmazsa silindir iç yüzeyi ve diğer bir çok parça yağla temas ettiği için içindeki metal partiküller tarafından çizilir.


Fren bakımı güvenliğiniz için çok önemlidir. "Nasıl olsa arızası yok, tıkır tıkır çalışıyor maşallah" deyip bakımları yaptırmamak, ilerde daha büyük arızalara sebebiyet verir.

2. Lastik Havalarının Kontrol Edilmesi


Motosikletinizin lastik basıncını doğru aralıkta tutmanız sürüş güvenliği ve yakıt ekonomisi açısından çok önemlidir. Düşük lastik basıncına sahip lastikler yol tutuşunu bozacağı gibi lastik ömrünü de kısaltır. Çabuk aşınır. Lastikler soğuk olarak her hafta basınç ölçerle ve her sürüş öncesi gözle veya elle kontrol edilmelidir.

3. Frenleri Kontrol Edelim


Motosikletin fren sistemi her araçta değişiklik gösterir fakat genel olarak fren bakım masrafı çok yüksek değildir. Disk ve kampana fren sisteminde balatalar hareketli yüzeyi tutarak sıkıştırır ve durma işlemi bu şekilde gerçekleşir. Zamanla bu balatalar aşınarak içlerindeki metal kısım ortaya çıkmakta ve bu şekilde kullanılmaya devam edildiği taktirde disk veya kampanayı kullanılmaz hale getirebilmektedir. Fren balatalarınız bitmeden bunları yenilemekte fayda var.

4. Genel Check-up


Motosikletinizle uzun yol yapmak istediğinizde, belirli bir checklist yapın ve bu listede ne yazdıysanız istisnasız hepsini kontrol edin. Bazen ummadığınız bir yerdeki gevşemiş küçük bir vida sizi yarı yolda bırakmaya yetebilir. Motorunuzdan dışarı akan su, yağ, antifriz, hidrolik sıvısı, aküden akan asit gibi bir sıvı olup olmadığına dikkat edin. Sinyaller, farlar, süspansiyon sistemi, zincir baklaları arasındaki bağlantılar vesaire hepsini baştan aşağıya kontrol edin. Motosikletin güzel görünmesi bir kenara, güvenli olması bir kenara konulduğunda güzellik ikinci planda gelmeli...


5. Nereye, Nasıl Durdurduğunuza Dikkat!!!


Motosikletinizi bir süreliğine bir yere park edip işlerinizi halletmek istiyorsunuz. Peki nereye koyacaksınız?

Öncelikle havanın ve ortamın durumuna göre hem çalınma riskine karşı hem de ıslanma- güneşte kalma gibi mevsimsel faktörlere karşı dikkatli olmalısınız.

Şehir merkezinde durduracaksanız insanların çokça gelip geçtikleri yerler dahi bazen güvenli olmayabiliyor. Motosikletinizi bir motosiklet kilidiyle uygun bir ağaca ya da kalınca bir demire bağlamanız sizi rahat hissettirecektir. Kısa süreli parklarda motosikletinizi hiçbir zaman yol kenarına diklemesine veya yola paralel yanlamasına park etmeyin. Eğer yer sorunu yoksa motosiklet, çapraz park edilir. Bunun sebebi paralel parkta motosikletinizin yeterince görünememesi ve araçların motosikleti hiçe sayarak önüne park etmek istemeleri, aksine diklemesine park etmenin sakıncası da yine araçların motosikletin önüne ve arkasına yanaşarak yer kaygısından ötürü sıkıştırmaya çalışmalarıdır. İki türlü de uygun değildir. En mantıklısı motosikleti yola çaprazlama park ederek arkasını kaldırımdan tarafa vermektir.

Motosikletinizi birkaç ay boyunca kullanmayacaksanız birtakım bakımlarını tamamladıktan sonra bırakmanız daha uygun olacaktır. Bunları kısaca saymak gerekirse:

-Mümkünse benzini boşaltın
-Aküyü mutlaka sökün
-Orta sehpada bırakın ki lastikler çatlamasın
-Motosikleti örtün
-Paslanma ihtimali olan yerler varsa WD-40 gibi yağlayıcılarla yağlayıp öyle bırakın


Eğer bunları yaparsanız motosikletinize tekrar binmek istediğinizde bıraktığınız gibi bulacaksınız.

Kaskınız başınızda, rüzgarınız arkanızda olsun.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder